طراحی لوگو حرفه ای با استدیو مونس خواه

به گفته بسیاری از کارشناسان مارکتینگ، لوگو به صورت مستقیم روی بیشتر از 70 درصد پروسه برندینگ اثر دارد. دانستن همین نکته کافیست تا به نقش پررنگ لوگو در دنیای پر رقابت امروز پی ببریم. در این مقاله قرار است تاثیر لوگو حرفه ای در برندینگ را بیشتر بررسی کنیم و نکاتی برای اثربخشی هر چه بیشتر آن به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

لوگو چیست؟

وقتی تصمیم می گیرید که یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید، اولین چیزی که به دنبالش خواهید بود نام کسب و کار و علامت و نشانی از جمله طراحی لوگو است که همه شما را با آن بشناسند. بنابراین قطعا هیچ کس نمی ‌خواهد طرح کارش مثل دیگران باشد و برای همین مشتریان همواره در پی انتخاب طرحی هستند که به یاد ماندنی باشد تا به آن افتخار کنند. لوگو نشانه، متن یا تصویری است که کسب و کار فرد را به دنیای بیرون معرفی و به برند کاراکتر می بخشد تا ارزش‌ ها و اهداف تجارت را در خود نمایان سازد. تاثیر لوگو حرفه ای در برندینگ بسیار زیاد است.

لوگوهای حرفه ای
لوگوهای حرفه ای

برندینگ یا برند سازی

فرآیند برندینگ یا برند سازی چیزی است که شما را از دیگران متمایز و متفاوت می کند. به طور کلی می توان گفت نوعی ارتباط احساسی که یک کالا با مشتری برقرارمی کند. پژوهش ها نشان داده که یک برند قوی موجب وفاداری مشتریان به یک محصول یا خدمت میشود. این به معنی آن است که شما دیگر لازم نیست نگران فروش محصولات خود باشید. همچنین در برند سازی می توانید به راحتی محصول و خدمات خود را به بازار معرفی کنید و نگرانی بابت فروش نخواهید داشت. به همین سادگی اعتبار محصولات و خدماتتان بالا میرود. پس تاثیر لوگو حرفه ای در برندینگ را نباید نادیده گرفت.

  1. معرفی دائمی کسب و کار به مشتری

افراد با دیدن لوگو بلافاصله با برند مربوط با آن ارتباط برقرار می کنند. به طوری که با طراحی لوگو، برند خود را به تصویر می کشید و کسب و کار خود را به مشتری معرفی می کنید. لوگوی استانداردی که خوب طراحی شده باشد به مشتری کمک می کند که برند مرتبط با آن را به راحتی به خاطر بیاورد. لوگوی برند شما در هر جایی از جمله برندینگ خود بر روی محصولات، صفحات رسانه های اجتماعی، وب سایت و … می تواند وجود داشته باشد. چرا که این امر سبب می شود که شما برند خود را به صورت دائم معرفی کنید تا تاثیر زیادی در کسب درآمد و فروش محصولاتتان داشته باشد.

  1. نماینده ویژگی های برند

همچنین دیگر تاثیر لوگو حرفه ای در برندینگ این است که توانایی ‌ها و قابلیت ‌های لوگو در آن زیاد است و نمی ‌توان از آن چشم پوشی کرد. به طوری که یک لوگوی قوی نماینده همه ویژگی ‌های یک برند است. این نماد هویت بصری یک برند است. فلسفه برند را به مخاطب نمایان می کند، برای تمایز شما از دیگران در دنیای پهناور تجارت می کند و در آخر وفاداری به برند را تبلیغ و تسهیل می ‌کند.

  1. ایجاد ارتباط بین ارزش های برند

تاثیر دیگر لوگو حرفه ای در برندینگ این است که ارتباطی را بین ارزش‌ های برند ایجاد کرده و به آن معنا اضافه می ‌کند. اگرچه که هدف اصلی و اولیت لوگو هویت بخشیدن به برند و شناساندن آن است، اما می‌ تواند بین پیام‌ های مهم یک برند و ارزش‌های آن ارتباط برقرار کند. باید دقت داشته باشید که در طراحی لوگو به سادگی آن نیز توجه کنید و این نشان تجاری را تنها به یک ایده اصلی پیوند بزنید.

brand
brand
  1. ماهیت برند

از دیگر اهمیت های این مورد می توان به ماهیت برند به مخاطبان اشاره کرد به طوری که لوگو، مالکیتتان را بر کسب و کار و برندتان نشان می‌ دهد. در نتیجه سکوی پرتابی برای شما و برندتان است. بدون داشتن لوگو نمی ‌توان هدف خود را به مشتریان نشان داد.

ظهور سبک های جدید در طراحی توانسته است به نشان دادن ماهیت های متفاوت برند نسبت به بقیه کمک کند. یکی از این سبک ها نئو مینیمالیسم است. توضیحات بیشتر در این مورد را می‌توانید در مقاله نئومینیمالیسم در طراحی گرافیک بخوانید.

  1. معرفی برند در سطح جهانی

در بازار رقابتی و تجارت جهانی امروز بدون داشتن لوگو نمی ‌توان کسب و کاری را معرفی و در ذهن‌ ها ماندگار ساخت. لوگو نه تنها شما را به افرادی که در محدوده شما و نزدیک به شما هستند آشنا می ‌کند، بلکه می ‌تواند شما را در سطح جهان نیز معرفی کند که تاثیر زیادی در برندینگ دارد. همچنین انتخاب طرح، رنگ، فونت و نوع لوگو متناسب با کار و حرفه شما و نوع مخاطبان و بازار هدف تان، همگی در طراحی یک لوگوی خوب و در نتیجه برندسازی موفق موثر می باشد.

  1. جذب مشتری به سمت محصول یا خدمت

نکته مهم دیگر اهمیت لوگو در برندینگ جذب مشتریان به سمت خود می باشد. به طوری که مردم دنیا به طراحی های جالب و رنگی علاقه بسیاری دارند.  در آخر وفاداری نسبت به برندینگ است تا گاهی اوقات، لوگوی خود را آپدیت کنید. شاید این تغییر برای یک بازاریاب منطقی به نظر برسد، اما برای یک مصرف کننده عادی و مشتریان از آن متنفر باشد. چرا که به آرم قبلیتان عادت کرده و با این تغییر کمی احساس خیانت کند و اعتمادشان را به شما از دست بدهند.

جذب مشتری یا شروع فرایند کنجکاوسازی مخاطب یکی از مهم ترین وظایف لوگو است. ما در مقاله لوگو تبلیغات به این موضوع پرداخته ایم. اگر به دنبال ساخت یک لوگو عالی برای شرکت خود هستید حتما سری به این مقاله بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *