از وکتور لوگو استفاده گسترده و بسیاری به منظور درج لوگوی شرکت ‌ها در صنعت چاپ، طراحی وب سایت، طراحی پوستر، کارت ویزیت، طراحی جلد کتاب و غیره می شود و به کاربر این امکان را می ‌دهند که تصاویری با کیفیت بالا خلق کنند. امروزه افرادی که با طراحی گرافیک کامپیوتری سرو کار دارند، می توانند در آثار خود از وکتور لوگو کمک بگیرند. چرا که تصویر این لوگو بدون از دست دادن کیفیت می تواند به هر اندازه ای که بخواهید، بزرگ تر شود. 

وکتور

کاربرد های وکتور لوگو

طرح ‌های گرافیکی وکتور لوگو دارای دو نقطه‌ دو بعدی می باشد که توسط خطوط و منحنی‌ ها به هم متصل می ‌شوند و اشکال جدیدی را به وجود می ‌آورند. این امر سبب می ‌شود طرح ‌هایتان، بدون ایجاد خدشه‌ به کیفیت آن بزرگ و کوچک شوند.

طراحان شرکت طراحی لوگو مونس خواه در این زمینه میتوانند برای شما عزیزان جلسه مشاوره طراحی لوگو رایگان برگزار کنند تا شما اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید.

خصوصیات و مزیت های وکتور لوگو

داشتن حجم کمتر

یکی از مزیت های این لوگوها، کم حجم بودن آن‌ها می باشد چرا که این لوگو ها با روابط ریاضی ایجاد می ‌شوند و نیازی به اشغال فضای بسیاری ندارند. بنابراین نیازی به فضای بیشتر نخواهید داشت. در زمان سفارش طراحی لوگو میتوانید فرمت وکتور آن را نیز درخواست نمایید.

انعطاف پذیر در تغییر اندازه

وکتور لوگو را بدون افت کیفیت و بدون هیچ گونه آسیبی می توانید در پروژه ها و تصاویر طراحی خود تغییر اندازه دهید. به طوری که تا هر مقیاسی که خواستید آن را کوچک یا بزرگ کنید و یا هر چه قدر نیاز بود زوم کنید. 

وکتور لوگو چیست

پسوند های متفاوت

فرمت استاندارد به صورت «.SVG.SVG» برای این لوگو می باشد که «W3C» استانداردهای مورد نیاز برای طراحی وب را در این لوگو مشخص می ‌کند و پسوند مورد نیاز برای تصاویر آنلاین وکتور می باشد. برای آموزش بیشتر در زمینه طراحی لوگو میتوانید در دوره های آموزشی طراحی لوگو استودیو مونس خواه شرکت کرده و از آموزش های دقیق و به روز این حوزه بهره مند شوید.

قابلیت ادیت و ویرایش

در صورتی که بعد از تنظیم فایل لوگو و طراحی آن نیاز به تغییر داشته باشید به راحتی می توانید این کار را انجام دهید چرا که به راحتی قابل ویرایش و تغییر می باشد که این ویژگی از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

شاید دوست داشته باشید: طراحی وکتور گوزن

فرمت های فایل وکتور لوگو

EPS

این فرمت پرکاربرد، کوتاه شده  Encapsulated Postscriptمی باشد که توسط شرکت اداب ارائه شده و تقریبا در تمام ویرایشگر ها از جمله فتوشاپ، ایلوستریتور و کورل اجرا می ‌شود. کدهای پست اسکریپت به کار رفته در این فرمت از پایین آمدن کیفیت آن در این نرم افزارها خودداری می ‌کند. این فرمت استفاده گسترده ای نیز در صنعت چاپ حرفه ای دارد.

PDF

این فرمت مخفف عبارت PORTABLE DOCUMENT FORMAT یکی از فرمت های متداول ارائه شده در سیستم های ادوبی می باشد که در آن می توان تصاویر و متن را به راحتی در ترکیب با یکدیگر ذخیره کرد و این امکان را می دهد که لینک ها، انیمیشن و صداها را به فایل لوگو خود اضافه کنید. همچنین مولفه های گرافیکی در فرمت pdf حجم بسیار کمی دارند و فضای کم تری را اشغال می کنند.

AI

این فرمت کاملا پایدار و قابل اطمینان، محدودیت ‌های خاص خود را دارد اما کمتر در بین طراحان لوگو محبوبیت پیدا کرده است. فرمت AI در اکثر ویرایشگرهای تصویر اجرا می شود و مختص ادوبی ایلوستریتور می باشد. همچنین کیفیت تصویر این فرمت در زمان تغییر سایز نیز به راحتی حفظ می‌ شود. 

وکتور چیست

SVG

این فرمت برای تصاویر وکتور دو بعدی معمولا در وب ‌سایت ‌ها به کار گرفته می شود که می تواند متن، تصویر و انیمیشن را با فرمت SVG بر مبنای XML همزمان در یک فایل ذخیره کند. مولفه های تصویری فایل های این فرمت قابلیت تغییر سایز دارند و کیفیت بالای خود را بعد از ویرایش حفظ می ‌کنند که در ویرایشگرهای متن و تصویر نمایش داده می شوند.

حتما بخوانید: طراحی لوگو شرکت های بورسی

با توجه به این نکات گفته شده و مقایسه های لازم در مورد فرمت های فایل وکتور لوگو، فرمت هایSVG و pdf مناسب ترین فرمت برای طراحی این لوگو می باشند که در سرویس های آنلاین این لوگو نیز مورد استفاده قرار می گیرند. جهت اطلاع از قیمت طراحی لوگو با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *