لوگوهای ساخته شده بر اساس حروف جزو ساده ترین و در عین حال محبوب ترین انواع لوگو هستند. در این مقاله قصد داریم لوگو حرف A را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

حرف A در زبان‌های مختلف

حرف A اولین حرف الفبای ایتالیائی و درواقع اولین حرف تمام الفباهای غربی است. شکل مثلثی آن ریشه در خط اندیشه نگار مصری دارد. به عبارت دقیق‌تر از نماد ناتورالیستی گاو که بعدها صرفاً برای سرو شاخه‌ای گاو به کار می‌رفت ناشی شده است. شکل تقریباً مشابهی از این حرف در الفبای فنیقی کهن وجود دارد که روی پهلو خوابیده است. معادل این حرف در خط سانسکریت، از لحاظ شکل و توازن با A مشابه است. درحالی‌که معادل آن در الفبای قبطی کهن از لحاظ شکل شبيه الفبای * «اونشیال» هست که به قرن چهارم بعد از میلاد تعلق دارد.

لوگو حرف A

 نوعی حروف انحنادار یونانی و لاتین که در قرن چهارم تا هشتم میلادی به کار می‌رفته است.

A بزرگ کپیتال در یونانی نقطه آغاز شکل‌گیری حرف A است که در دوره‌های مختلف سبک‌های گوناگونی را در غرب به خود گرفته است. این حرف در الفبای اتروسکی (Etroscan)، شكل مثلثی خود را از دست می‌دهد و قسمت فوقانی آن شکلی دایره‌وار به خود می‌گیرد. تقریباً بلافاصله پس از این، این حرف در الفبای لاتین دوباره به شکل مثلثی خود بازمی‌گردد و در بسیاری از الفباها، البته با تغییراتی تا هم‌اکنون نیز وجود دارد.

این حرف در الفبای اونشیال، نورمان و گوتیک میانه به‌استثنای یکی دو ویژگی خاص از لحاظ توازن شبيه A هست.A در الفبای سیریلی روسی و همچنین در الفبای انگلو ساکسون فرقی با A لاتین ندارند. در حالی که A در الفبای ایتالیک با انحنای خاصی که دارد از A در الفبای لاتین متمایز است. تمام حروف A های بزرگی که از الفبای لاتین ناشی شده‌اند شکل مثلث گون خود را حفظ کرده‌اند. در صورتی که حروف گوتیک، ازجمله حروف الفبای ایرلندی، لومبارد و آلمانی (فراکتور با شکسته) به طور کل شکلشان نسبت به الفبای لاتین تغییر یافته است.

حرف A کوچک (a) برخلاف نوع بزرگ خود تغییرات چندانی متحمل نشده و شکل و توازن خود را از حروف یونانی به بعد حفظ کرده و در الفبای گوتیک نیز به همین گونه بوده است.

لوگوی حرفA
لوگوی حرفA
لوگو حرفA
لوگو حرفA
لوگوهایی با حرف A
لوگوهایی با حرف A
لوگوهایی با حرف A
لوگوهایی با حرف A
لوگو A
لوگو A

مقاله ما در این قسمت به پایان می‌رسد. اکنون میتوانید مقاله لوگو حرف B را مطالعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *