بررسی چگونگی طراحی هویت برند از منظر تخصصی بسیار حائز اهمیت است. این مهم هنگامی می تواند اهمیت بیشتری داشته باشد که شما رقیبان زیادی در کسب و کار مرتبط خود داشته باشید. این خود باعث می شود تا رفته رفته به ارزش های خود، اهداف متعالی خود، رسالت کسب و کار و دید تخصص خود به آینده متکی باشید. در این مقاله برندسازی از مقالات مونس خواه می خواهیم به بررسی چگونگی طراحی هویت برند بپردازیم؛ این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید.

اهمیت بررسی چگونگی طراحی هویت برند

اهمیت بررسی چگونگی طراحی هویت برند
اهمیت بررسی چگونگی طراحی هویت برند

چگونگی طراحی هویت برند در حیطه تخصصی که مورد نیاز شما است، با توجه به بررسی های مختلفی باید بررسی شود. ما می دانیم که همه کسب و کار ها در برهه ای از زمان می توانند بازدهی خوبی به نمایش بگذارند. همچنین می توانند با در نظر داشتن تمامی جوانب، بهترین رقابت را با رقبا داشته باشند. در بررسی های ما دیده شده است که طراحی هویت برند در حیطه برندسازی، پیرو چند اصل است.

رعایت این اصول در نهایت منجر به برندسازی موفقی از جانب شما می شود. همه ما دیده ایم که کسب و کار های مختلف وجود دارند که سالیان سال در بین مردم محبوب بوده اند و کسب و کار های دیگری را هم می شناسیم که به سرعت از میدان رقابت حذف شده اند. این اختلاف در محبوبیت بین کسب و کار ها را می توان از سوی نگرش صاحبان و پرسنل کسب و کار ها به برندسازی بررسی کرد.

اما این اصول کدام اند؟ آیا بررسی آنها توسط شخص شما می تواند انجام شود؟ آیا علم دیگری جز علم خواندن این مقاله برای فهمیدن تمام مطلب مورد نیاز است؟ با قاطعیت می توان گفت که ما به زبانی ساده، تمامی این اصول را برای شما در قالب چند بند (در ادامه) آورده ایم. مطالعه این بند ها می تواند تاثیر بسزایی در عملکرد شما در کسب و کار داشته باشد.

آغاز طراحی هویت برند با رعایت این اصول بسیار مهم

دانستیم که با توجه به نیازی که هر کسب و کار برای پیشرفت دارد، بهترین برندسازی از آن کسانی است که همیشه دنبال افزایش دانش خود باشند. همینکه این مطلب را شروع به خواندن کرده اید، خود می تواند آغاز درک چگونگی طراحی هویت برند باشد. ما بصورت کلی، 6 اصل حیاتی برای طراحی هویت برند را به شما توضیح می دهیم:

1. اهداف و استراتژی برند

اهداف و استراتژی برند
اهداف و استراتژی برند

هدف، هدف، هدف! این کلمه 3 حرفه می تواند از همین ابتدای مسیر، 3 مسیر متفاوت برای برند شما تعیین کند.1 مسیر اول، برند مورد نظر رشد خاصی نمی کند و پس از مدتی هیجان اولیه رشد را از دست می دهد. 2 در مسیر دوم، رشد ملاحظه می شود اما به حدی قابل توجه نیست که بتواند یک شهر یا یک کشور را مطلع سازد.3 در مسیر سوم، این هدف به حدی در تار و پود برند شما نفوذ می کند که حتی در سطح بین المللی هم شناخته خواهید شد. در ادامه بیشتر درباره انواع رشد و نگرش صحبت می کنیم.

لوگو تنها یک شکل نیست. این طرح ابعاد مختلف کسب و کار را تحت شعاع قرار می‌دهد و بر بسیاری از جنبه های مارکتینگ تاثیر دارد. در این راستا توصیه میکنیم حتما مقاله اهمیت لوگو در تبلیغات را مطالعه کنید.

2. آنالیز مخاطب و شناخت آنها

آنالیز مخاطبان از همان ابتدا و شناخت آنها، می تواند باعث ایجاد هویتی برتر برای برند شما شود. طراحی هویت برند باید با توجه به مخاطبان انجام پذیرد؛ زیرا این مشتریان و مخاطبان شما هستند که قرار است کسب و کار و برند شما را در کوتاه مدت و دراز مدت، رشد دهند. پیشنهاد می کنیم در طراحی هویت برند، حساب ویژه ای برای شناخت مخاطبان باز کنید.

3. بررسی ارزش های برند

ارزش ها و خدمات یکی برند است که نشان می دهد مشتریان تا چه حد می توانند هویت این برند را بالا و با کیفیت در نظر بگیرند. در استفاده های طولانی مدت از یک محصول یا یکسری خدمات، مشتریان به دنبال ارزش های برند شما می گردند. اگر از همان ابتدا که سوال چگونگی طراحی هویت برند برای شما پیش آمد و توانستید بهترین عملکرد را نسبت به برندسازی داشته باشید، می توانید بهترین خدمات و ارزش ها را هم ایجاد کنید.

زمینه های مشابه میتوانند ارزش های بسیار متفاوتی داشته باشند. برای مثال در طراحی لوگو لباس برخی از شرکت ها روی شیک بودن اجناس و برخی روی قیمت مناسب ارزشگذاری میکنند. این موارد میتواند در لوگو هم خود را نشان دهد.

4.رسالت برند

هر شخصی رسالتی دارد و خواه نا خواه آن را به دیگران منتقل خواهد کرد. به همین شکل، هر برندی هم رسالتی بر عهده دارد و می تواند رفته رفته، با در نظر داشتن تمامی جوانب، این رسالت را به همگام منتقل کند. باید بدانید که رسالت شما از برندسازی چیست و سپس می توانید چگونگی طراحی هویت برند را برای کسب و کار خود تعیین کنید.

البته باید در نظر داشت که چه عواملی در انتقال رسالت شما دست دارند. این عوامل در نهایت منجر به شکل گیری هویتی خاص شما، متناسب با لوگو، خدمات و حتی مشتری مداری می شود.

5. دید به آینده برای برند

دید به آینده برای برند
دید به آینده برای برند

نگاه به آینده یکی از اصول اصلی در چگونگی طراحی هویت برند و تقویت آن است. با توجه به دیدی که شما نسبت به آینده کسب و کار خود دارید، می توانید بهترین هویت را متناسب با نیاز خود داشته باشید. برای مثال، اگر صاحب یک کسب و کاری بگوید که ما می خواهیم در حد 10 مشتری داشته باشیم و همین تعداد 3 نفر کارمند برای ما کافی است، هیچوقت آن رویای بزرگ تر شدن برند را نمی تواند داشته باشد.

از طرف دیگر، اگر یک برند در ذهن داشته باشد که می تواند تعداد کارمندان را به 100 و سپس به 1000 برساند و مشتریان بی شماری داشته باشد، هویتی بسیار متفاوت تر خواهد داشت. پس دید به آینده در طراحی هویت برند بسیار کمک کننده خواهد بود.

6. نیاز به رشد برند

نیاز به رشد از حیاتی ترین نیاز ها برای هر کسب و کاری است. شما می توانید با نگاه به رشد روز افزون کسب و کار، بهترین هویت را برای آن زمینه سازی کنید. همچنین می توانید با رشد روز به روز، هزینه های لازم برای رشد بیشتر را هم فراهم کنید. این کار باعث می شود تا شما در دراز مدت، بدون نگرانی از بابت رقبا، بهترین عملکرد را برای مشتریان و مخاطبان خود ارائه دهید.

جمع بندی

در این مقاله آموزشی برندسازی از مقالات استودیو طراحی لوگو مونس خواه، چگونگی طراحی هویت برند را به شما توضیح دادیم. گفتیم که برندسازی باید با رعایت اصول و قوانین آن انجام شود. بررسی اهداف، آنالیز مخاطبان، ارزش ها و خدمات با کیفیت، رسالت، دید به آینده و همچنین نیاز به رشد در برند باعث می شود تا شما هویت برند خود را قدرتمند طراحی کنید.

حتی اگر برند خود را تاسیس کرده اید و چند مشتری (هرچند کم) دارید، می توانید با رعایت این اصول، هویت آن را قدرتمند تر از همیشه کنید. این کار باعث می شود تا پایداری کسب و کار در آینده بیشتر و بیشتر هم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *