۵ نکته‌ برای توسعه یک ابزار طراحی گرافیکی آزاد برای عموم

شرکت دپوزیت‌فوتوز (Depositphotos) در طی ۹ ماه گذشته در حال توسعه کرلّو (Crello) بودند که یک ویراستار رایگان است و به افراد کمک می‌کند تا انواع تصاویر بازاریابی و تبلیغاتی را ایجاد کنند. این تیم بینش ارزشمندی در مورد نحوه استفاده مردم از محتوای آزاد، این که چگونه طراحان با طراحی چیزهای مختلف دست‌وپنجه نرم می‌کنند و چرا باید همیشه نسخه بتا را به دوست خود نشان دهند کسب کرده است. در این نوشته از سلسله مقالات استودیوی طراحی و گرافیک مونس خواه برخی از یافته‌های این تیم را با شما خوانندگان گرامی به اشتراک می‌گذاریم.

توسعه طراحی۱ استودیو مونس خواه

این ها نکاتی است که از زبان تیم توسعه کرلّو در مورد چیزی که یاد گرفته اند نقل می کنیم:

۱. هر کس محتوای آزاد را دوست دارد؛ اما درنهایت به کسب‌وکار شما آسیب می‌رساند.

ازآنجاکه تصاویر آزاد به بخش مهمی از محصول تیم ما تبدیل شدند، تحقیقات و نظرسنجی‌هایی در مورد این‌که کاربران کجا، چه زمانی و چگونه محتوای دیداری برای پروژه‌های خود پیدا می‌کنند، انجام دادیم. مشخص شد که اکثر کاربران دارای حداکثر یک یا دو منبع تصاویر رایگان بودند و از این محتوا به‌صورت روزانه استفاده می‌کرده‌اند. به‌طور مشابه، همان محتوای آزاد برای هزاران یا حداقل صدها بار توسط برندها، شرکت‌ها و افراد مختلف استفاده می‌شود. ریسک بالایی وجود دارد که مخاطبین هدف شما، همان عکسی را که در تبلیغ فیس‌بوک استفاده می‌کنید، در یکی از تبلیغات رقیب شما و همچنین در اعلان‌های ایمیل برخی از برند‌های دیگر دیده باشند.

برای مبارزه با این مشکل ما تصمیم گرفتیم که محتوای منحصربه‌فرد تولیدشده تحت یک مجوز انحصاری را فراهم کنیم. محتوای منحصربه‌فرد به این معنی است که شما حداقل یک مزیت در بازار دارید که محصولتان ازنظر ظاهری متفاوت است.

توسعه طراحی۲ استودیو مونس خواه

۲. اگر شما یک طراح نیستید، ایده بصری شما احتمالاً خواهد مرد.

این که بتوانید تصاویر مناسبی را جستجو کنید، به‌اندازه کافی سخت است؛ اما پیدا کردن ایده‌های مناسب، از آن‌هم سخت‌تر است. به‌خصوص اگر می‌خواهید نوعی تصویرسازی انجام دهید ولی مهارت‌های طراحی ندارید. افراد غیر طراح اغلب با یک مشکل بزرگ روبرو هستند، چون آن‌ها نمی‌دانند چطور ایده خود را به شکل بصری اجرا کنند و از نگاه کردن به تلاش‌های خود دلسرد می‌شوند.

به همین دلیل است که کرلّو بیش از ۶۰۰۰ الگوی آماده برای استفاده دارد و همه آن‌ها توسط طراحان حرفه‌ای ساخته‌شده‌اند. کرلّو نیاز به پیدا کردن ترکیب‌بندی‌های مختلف را از بین می‌برد و این برای ما افراد معمولی کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

توسعه طراحی۳ استودیو مونس خواه

۳.آنتوان دو سنت اگزوپری احتمالاً نکاتی درباره توسعه محصول می‌دانسته است.

اگر می‌خواهید یک محصول باارزش بسازید و یا به کاربران در مورد یک مشکل پیچیده کمک کنید، باید هنر برداشتن گام‌های کوچک را یاد بگیرید. ما مرحله‌به‌مرحله، کارکردهای ضروری را بر اساس کشمکش‌هایی که هم افراد طراح و هم غیر طراح در جهت ایجاد تصاویر بصری متحمل می‌شدند، اجرا کردیم. ما در روندی مستمر در ارتباط با مخاطبان هستیم و به دنبال مسائل مهم می‌گردیم. آنتوان نوشته است: «به من یک فراست زیرکانه بدهید تا بتوانم مسائل اولیه را از ثانویه تشخیص دهم» و ما فهمیدیم که این حقیقت نهایی در توسعه محصول است.

۴. به کاربر خود فکر نکنید — این یک تله است

بسیاری از نرم‌افزارهای ویرایش گرافیکی در بازار هستند که توسط میلیون‌ها نفر مورداستفاده قرار می‌گیرند. در طول تحقیق در مورد رقبا، به مشکلی پی بردیم که هیچ‌یک از رقبا موفق به از بین بردن آن نشده بودند یا شاید حتی متوجه آن نبودند. بسیاری از طرح‌های آماده برای استفاده بسیار کلیشه‌ای هستند: یک تبلیغ خرید قهوه، سربرگ ایمیل خسته‌کننده شرکتی و کارت دعوت جشن تولد که دمدمی به نظر می‌رسد. ما دریافتیم که افراد تنها یک الگوی مناسب را می‌خواهند که بتوانند شخصی‌سازی کنند و می‌خواهند یک انتخاب گسترده از جلوه‌های بصری داشته باشند. در این حوزه شرکت‌ها، سبک‌ها، موضوعات و نگرش‌های بسیاری وجود دارند. شما نیازی به تصمیم‌گیری برای کاربران خود ندارید، تنها یک ابزار مفید برای آن‌ها فراهم کنید.

۵. یک محصول ابتدایی قابل‌عرضه را به دوست تازه‌کار خود نشان دهید — او چیزی برای گفتن دارد

‌یک ایده عالی این بود که کرلّو را به فردی نشان دهیم که در زمینه چیزی مانند خلاقیت‌های طراحی دیجیتال، نسبتاً تازه‌کار است. یکی از ویژگی‌های مشخصی که با آن مواجه شدیم، الهام گرفتن از دوستم بود که قبلاً هرگز از هیچ ابزار طراحی گرافیکی استفاده نکرده بود. او به‌سرعت فهمید چطور یک تبلیغ فیس‌بوک ایجاد کند، اما وقتی نتوانست از عکسی که برای یک الگوی دیگر خریده بود استفاده کند، کمی سردرگم شد؛ و از خود پرسید: «چرا باید هر بار برای همان تصویر پول بپردازم؟» و حق با او بود.

 

73
0
Print Friendly, PDF & Email

پیشنهاد میکنیم این مقالات را هم بخوانید...

دیدگاه بگذارید

avatar

نمونه لوگوهای طراحی شده در استودیو مونس خواه