انواع اشتباه طراحی لوگو باعث می شوند تا شما نتیجه دلخواهی که از لوگوی خود دارید، دریافت نکنید. این اشتباهات شاید ساده باشند، اما باید آنها را کامل بشناسید و از انجام آنها پیشگیری کنید. در این مقاله مونس خواه می خواهد درباره این اشتباهات هنگام طراحی لوگو صحبت کند. عدم انجام این اشتباهات باعث می شوند تا در نهایت لوگوی شما بی نقص شده و با بازدهی بی نظیری ارائه شود؛ پس با ما همراه باشید.

چرا بررسی انواع اشتباه طراحی لوگو مهم است؟

بررسی اشتباهات لوگو

اهمیت بررسی اشتباهات لوگو آنجایی مشخص می شود که شما بتوانید مانع از انجام گرفتن این اشتباهات شوید. این مهم هم هنگامی اتفاق می افتد که شما بتوانید ایرادات خود را ببینید، آنها را بپذیرید و برای رفع آنها تلاش کنید. انسان جایز الخطا است و باید راهنمایی مناسبی دریافت کند تا بتواند ایرادات کار خود را به خوبی بگیرد.

اشتباهات در طراحی لوگو می توانند در همان حد لوگو باقی بمانند و رفع شوند. اما اگر بزرگ تر شوند و نتوان جلوی گسترش این اشتباه در دیگر بخش های کسب و کار را گرفت، ممکن است باعث مشکلات بزرگ تری هم شوند. بله؛ جزئی ترین اشتباه طراحی لوگو می تواند نظر مخاطبین شما را بطور کامل برعکس کند. پس اگر می خواهید هزینه و زمانی که برای لوگو و کسب و کار خود اختصاص می دهید با بیشترین بازدهی برای شما نمایان شود، باید این اشتباهات را بشناسید.

معرفی این 7 اشتباه بسیار خطرناک!

بررسی اشتباهات طراحی لوگو

بطور کلی، ما 7 اشتباه بسیار خطرناک هنگام طراحی لوگو را جمع کرده ایم. این 7 اشتباه در بسیاری از مواقع دیده می شوند و اگر بتوان آنها را به خوبی رفع کرد، می توان گام بزرگی به سمت بی نقص کردن بازاریابی هویت برند برداشت. البته باید دقت کنید که آیا می توانید اشتباهات لوگوی کسب و کار خود را قبول کنید یا خیر. اگر می توانید قبول کنید، این شما و این هم معرفی این 7 اشتباه مهم:

1. کپی برداری لوگو

کپی برداری همیشه خوب نیست؛ بخصوص اگر در حوزه طراحی لوگو و شناساندن کسب و کار به دیگران باشد. بهتر است در این حیطه، دور کپی برداری از دیگر برند ها و لوگو ها یک خط قرمز بزرگ بکشید! این خط قرمز بزرگ نشان دهنده این است که شما اصلا نباید حتی به کپی برداری از دیگران فکر کنید.

دلیل این تاکید ما هم مشخص است؛ فرض کنید شما یک لوگوی بسیار شبیه به مک دونالد را در سطح شهر می بینید. این لوگو نه تنها جلب توجه نمی کند، بلکه می تواند باعث کاهش جذابیت و مراجعه مشتریان هم شود و این واقعا بد است!

2. ساده طراحی نکردن لوگو

طراحی لوگوی ساده که تقریبا در تمامی نمونه کارهای شرکت طراحی لوگو مونس خواه دیده می شوند، بسیار مهم است. گاهی اوقات می بینیم که افراد لوگو هایی بسیار عجیب و با طرح های فوق زمینی طراحی می کنند. این لوگو ها حتی زمان بیشتری هم از طراح می برند و هزینه بیشتری هم می طلبند.

اما چرا لقمه ای که می توان براحتی در دهان گذاشت را دور سر بچرخانیم؟ می توانیم لوگو را ساده طراحی کنیم و کمی بعد، ایرادات همان لوگوی ساده را هم رفع کنیم. البته باید بخاطر داشته باشید که این سادگی نباید باعث کاهش جذابیت لوگوی شما شود.

3. الهام گیری بیش از حد از ترندهای برتر

ترندهای جهانی هر سال ارائه می شوند و هر سال طرفداران زیادی هم به خود جذب می کنند. البته پیروی از این ترند ها در حیطه طراحی لوگو چندان مناسب نیست. دلیل این امر هم مشخص است؛ آن ترند برای همان سال مناسب است و برای سال های بعد، از جذابیت آن کاسته می شود. دلیل دیگر هم این است که استفاده از آن به حدی زیادی می شود که لوگوی شما از یونیک بودن خارج خواهد شد.

4. استفاده از فونت نادرست

رفع ایراد لوگو از ابتدا

 

استفاده از فونت نادرست آن هم بیش از اندازه، یکی از بدترین اشتباهات در لیست 7 اشتباه طراحی لوگو است. این اشتباه می تواند هم باعث کاهش سادگی لوگو شود و هم مانع از انعطاف پذیری لوگو در استفاده های مختلف شود. سعی کنید روانشناسی فونتی که از آن استفاده می کنید را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید.

5. استفاده از رنگ نادرست

استفاده از رنگ های نادرست می تواند به سه گروه تقسیم شود. گروه اول، پالت یا ترکیب رنگی اشتباه است که می تواند شما را به سمت طراحی اشتباه لوگو پیش ببرد. در سمت دیگر، استفاده از رنگ ها بیش از حد استاندارد ممکن است اشتباه شما تلقی شود.

در گروه سوم هم می توان استفاده از رنگ نا متناسب با حوزه کسب و کار را از اشتباهات طراحی لوگو نامید. سعی کنید از دو یا نهایتا 3 رنگ برای لوگو استفاده کنید و ابتدا پالت ها را به خوبی بشناسید و رنگ ها را متناسب با حوزه کسب و کار خود انتخاب کنید.

6. عدم شناخت مشتریان

عدم شناخت مشتریان در این لیست 7 اشتباه طراحی لوگو بسیار مهم است. شما بدون شناخت از مخاطب و مشتری نمی توانید بهترین لوگو را برای نمایش به ایشان نشان دهید. شما اصلا برای چه کسی کسب و کار را راه اندازی کرده اید؟ برای چه کسی می خواهید هزینه کنید و طراحی لوگو انجام دهید؟ برای چه کسی می خواهید بازاریابی برند داشته باشید؟ اگر بتوانید جواب این سوالات را بطور کامل بدهید، می توانید ادامه مسیر طراحی لوگو را در پیش بگیرید.

7. عدم شناخت کسب و کار خود

از مهم ترین اشتباهات در این لیست هم می توان به همین مورد اشاره کرد. مگر می شود بدون شناخت از کسب و کار خودتان، محصولات و خدمات، طراحی لوگو انجام دهید و منتظر نتیجه ای فوق العاده باشید؟ توصیه می شود ابتدا کسب و کار خود و خدماتتان را به خوبی بشناسید، سبک کاری و حوزه کاری را مشخص کنید و سپس طراحی را آغاز کنید.

جمع بندی

در این مقاله از مقالات مونس خواه، به بررسی انواع اشتباه طراحی لوگو پرداختیم. گفتیم که علل مختلفی وجود دارد که نشان می دهند یک لوگو معیوب است یا خیر. این علل باعث می شوند تا در نهایت، لوگوی طراحی شده با نواقصی ارائه شود که بسیاری از افراد با دیدن آن به این ایرادات پی خواهند برد. راه چاره رفع ایرادات از همان ابتدا است. اما اگر لوگوی خود را طراحی کرده اید هم باز هم دیر نیست؛ برای دریافت مشاوره رایگان طراحی لوگو رفع ایرادات لوگو هم می توانید با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *