انتخاب سبک لوگو برای استارتاپ، همیشه یکی از مهم ترین انتخاب ها در هنگام آغاز کسب و کار بوده است. سبک لوگویی که شما انتخاب می کنید، با توجه به سلیقه، ایده، مخاطب، نوع کسب و کار و هدف شما تعیین خواهد شد. تمام 4 سبک اصلی طراحی لوگو (مونوگرام، لوگوتایپ، تصویری و ترکیبی) را در این مقاله آموزشی برند سازی مونس خواه می خواهیم بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله با دقت فراوان همراه ما باشید!

اهمیت انتخاب سبک لوگو از همان ابتدا

انتخاب سبک لوگو

اهمیت انتخاب سبک لوگو برای استارتاپ ها از همان ابتدا مشخص است. معمولا استارتاپ ها می خواهند به خوبی و به سرعت معرفی شوند. این نیاز باعث می شود تا بخواهند به سراغ طراحی یک لوگوی خارق العاده بروند. لوگو دقیقا همان چیزی است که برند شما را از همان ابتدا در مسیر درست پیشرفت قرار می دهد.

سبک های مختلفی برای طراحی لوگو وجود دارد و این را همه ما می دانیم. حال مهم این است که هریک از این سبک ها برای چه دسته از استارتاپ ها مناسب است. این اهمیت هم باید در نظر گرفته شود که انتخاب سبک لوگو برای استارتاپ ها باید با دقت فراوان انجام شود؛ زیرا پس از آنکه مخاطبان برند مورد نظر را شناختند. تغییر کامل لوگو کار چندان خوشایندی نیست.

معرفی هر یک از سبک های طراحی لوگو

بطور کلی، 4 نوع سبک برای طراحی لوگو استارتاپ ها وجود دارد. این 4 سبک توسط برند های معروف بسیاری استفاده شده اند. این به این معنا است که هیچ کدام از این سبک های طراحی لوگو بد مطلق یا خوب مطلق نیستند. هر یک از این سبک ها دارای مزایا و معایبی هستند که شما پس از بررسی ها باید در نهایت آن سبکی که برای شما بهترین است را انتخاب کنید.

طراحی لوگو با سبک های مونوگرام، لوگوتایپ، تصویری و ترکیبی، طرفداران بسیار زیادی دارد. حال نوبت آن رسیده است که هریک از این سبک ها را بشناسیم که برای چه نوع کسب و کاری مناسب تر هستند. در همین راستا میتوانید برای انتخاب بهتر سبک لوگو از مشاوره رایگان طراحی لوگو استودیو مونس خواه بهره مند شوید.

1. سبک طراحی لوگو مونوگرام

این نوع سبک طراحی برای استارتاپ هایی مناسب است که نام طولانی یا چند بخشه دارند. یا می خواهند کمی از صریح خوانده شدن نام، فرار کنند! این کسب و کار ها از همان ابتدا می خواهند کمی مرموزانه رفتار کنند تا خاص تر هم باشند. البته باید دقت کرد که این لوگو ها همان لوگوتایپ ها هستند اما برخلاف لوگوتایپ ها، از حروف تشکیل نشده اند.

ساختار کلی این نوع لوگو ها، از نوعی ساختار جالب رسمی است. برای مثال، لوگوی ناسا را در نظر بگیرید. این شرکت در نظر داشته است تا برای خاص تر دیده شدن، کمی لوگوی خود را تغییر دهد و از حالت تایپوگرافی ساده خارج کند. در نهایت لوگوی ناسا بعنوان یک لوگوی مونوگرام شناخته می شود.

برای اطلاعات بیشتر در مورد لوگوی تصویری، حتما مطلب لوگوی تصویری چیست را مطالعه کنید.

2. سبک طراحی لوگوتایپ

سبک طراحی لوگوتایپ

از محبوب ترین و پر کاربرد ترین سبک های طراحی لوگو برای استارتاپ ها، لوگوتایپ است. لوگوتایپ مخصوص آن استارتاپ هایی است که نام های تک بخشه ساده و قابل خواندن دارند. برای مثال، لوگوی گوگل را در نظر بگیرید. این لوگو بسیار ساده است و فقط از چند رنگ تشکیل شده است. به این دلیل از لوگوتایپ برای این لوگو استفاده شده است که نام Google  هم کوتاه است و هم تک بخشی محسوب می شود.

البته این گفته ها به این معنی نیست که نام های دو بخشه نتوانند از این سبک استفاده کنند. لوگوی Coca Cola نقض کننده این قانون نام تک بخشه است. انتخاب سبک لوگو تایپ برای لوگوی استارتاپ، هیجان زیادی دارد ولی باید با نهایت دقت طراحی را انجام دهید تا در آینده هم جذابیت لوگو باقی بماند. انتخاب بهترین شرکت طراحی لوگو کار برای ثبت سفارش طراحی لوگو کار آسانی نیست. 

3. سبک طراحی تصویری برای لوگو

لوگو تصویری

لوگوی تصویری هم از بهترین انتخاب ها برای استارتاپ ها است. این لوگو ها مخصوص آن استارتاپ هایی است که می خواهند به سرعت رشد کنند و برای این رشد سریع، نیازمند طرحی خارق العاده و چشم نواز دارند تا مخاطب را در همان نگاه اول جذب کنند.

این لوگو ها سنخیت بسیار خوبی با لوگو های دسته بعدی، یعنی لوگو های ترکیبی، دارند. به این صورت که اگر شما بخواهید در آینده هر یک از این لوگو ها را به دیگری تبدیل کنید، این امکان وجود خواهد داشت. برای مثال، اگر بخواهید لوگوی تصویری طراحی کنید و در آینده تبدیل به لوگوی ترکیبی کنید، اجازه دارید! برعکس همین قضیه هم می تواند لوگوی ترکیبی باشد که به لوگوی تصویری تبدیل شده است.

4. طراحی لوگوی ترکیبی برای استارتاپ

این لوگو یکی از بهترین گزینه ها هنگام انتخاب سبک لوگو است. شما می توانید براحتی این دسته لوگو را برای کسب و کار خود انتخاب کنید و نتیجه خوب آن را ببینید. اگر برند شما نام کوتاهی دارد و براحتی درون یک طرح تصویری جای می گیرد، بهتر است از این لوگو استفاده کنید.

البته به یاد داشته باشید که این نوع لوگو در آینده می تواند کمی کار شما را در بسته بندی ها یا استفاده های مختلف مشکل کند. به همین علت پیشنهاد می کنیم تا حد امکان، این نوع لوگو را ساده طراحی کنید تا کارایی خوبی از آن دریافت کنید.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد حتما مقاله انتخاب رنگ لوگو در شرکت های بزرگ را مطالعه کنید.

جمع بندی

بطور کلی، 4 دسته از مهم ترین سبک های طراحی لوگو را در این مقاله بررسی کردیم. گفتیم که انتخاب سبک لوگو برای استارتاپ از بین این 4 سبک، کار ساده ای نیست! این امر هم به این دلیل است که در استفاده های طولانی مدت مشتریان از خدمات شما و حتی خودتان، لوگو جذابیت خوبی باید داشته باشد و آن را حفظ کند. تناسب لوگو با کسب و کارتان را هم در این مقاله توضیح دادیم که بتوانید براحتی انتخاب کنید. جهت اطلاع از تعرفه طراحی لوگو میتوانید با ما در ارتباط باشید تا بهترین ها را برای شما فراهم کنیم.

در بخش نظرات این مطلب به ما بگویید که شما چه سبکی از لوگو را برای کسب و کار خود پیشنهاد می کنید؟ انتخاب سبک طراحی لوگو برای شما و کسب و کار استارتاپی تا چه اندازه اهمیت دارد؟ آیا نتیجه فوق العاده طراحی یک لوگوی بی نظیر را در کوتاه مدت و دراز مدت تجربه کرده اید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *