بسیاری از باشگاه‌ها و تیم‌های ورزشی برای شناخته شدن نیاز به لوگو دارند. امروزه بسیاری از ما، تیم‌های مطرح ورزشی همچون استقلال، پرسپولیس و تراکتور را تنها با دیدن لوگو آنها به یاد می‌آوریم. بسیاری از افراد شاید فکر کنند که لوگو ورزشی تنها مختص به ورزش فوتبال است؛ اما اینطور نیست. بسیاری از باشگاه‌های ورزشی، رزمی و بدنسازی امروزه برای خود یک لوگو منحصر به فرد دارند.

طراحی لوگو باشگاه‌ های ورزشی می‌تواند شامل باشگاه‌های بدنسازی، باشگاه‌های رزمی و یا فوتبال باشد.
در حال حاضر بسیاری از باشگاه‌های بدنسازی از تبلیغات برای افزایش مشتری‌های خود استفاده می‌کنند. لازم است تا هر تبلیغاتی هدفمند و همراه با یک لوگو باشد تا در ذهن مخاطب باقی بماند. نام و برند باشگاه ورزشی می‌تواند در طراحی لوگو تاثیر گذار باشد. نام برند و حوزه ورزشی می‌تواند تعیین کننده رنگ، فونت و تصاویر لوگو باشد.

طراحی لوگو ورزشی شامل چه حوزه‌هایی می‌شود؟

برخی از حوزه‌هایی که طراحی لوگو باشگاه و ورزشی شامل آنها می‌شوند، عبارتند از:

رابطه بین لوگو و باشگاه

در دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، بسیاری از افراد توجه زیادی به سلامتی و تناسب اندام خود دارند. به گونه‌ای که امروزه تقریبا در هر منطقه‌ای چندین باشگاه ورزشی تاسیس شده است. هر فرد جدیدی که انگیزه ورزش کردن را پیدا کند به یک مکان جهت انجام ورزش‌های گوناگون احتیاج پیدا می‌کند.
طراحی لوگو باشگاه‌ های ورزشی، یک نشان تجاری برای شما به حساب می‌آید. لوگو ورزشی شما می‌تواند نشان دهنده ارزش‌ها و اهداف باشگاه شما تلقی شود.
لوگوی باشگاه شما یک راه ارتباطی بین شما و مخاطب است. مخاطب با دیدن لوگو حتی به زمینه ورزشی شما نیز پی می‌برد. ترکیب کردن چند رشته در یک لوگوی کوچک یکی از اشباهات رایج در طراحی لوگو است که حتما باید از آن اجتناب شود. لوگوهای ورزشی (برخلاف دیگر لوگوها) باید الهام بخش و حالت انگیزشی داشته باشند تا افراد با مشاهده آن، انگیزه و جهشی برای ورود به باشگاه شما پیدا کنند.
در نظر داشته باشید که با طراحی لوگو می‌خواهید نشان دهید که به مخاطبین خود اهمیت می‌دهید و می‌خواهید آنها را در مسیر سلامتی و موفقیت در آن رشته همراهی کنید. لذا، طراحی لوگو شما باید به گونه‌ای باشد تا این پیام‌ها را به مخاطبین انتقال دهد.

اهمیت طراحی

طراحی لوگو باشگاه‌های ورزشی از چندین جهت حائز اهمیت هستند:

یک لوگو ورزشی نشان دهنده‌ اهداف و ارزش‌های باشگاه شما است. لذا، مخاطب به محض دیدن لوگو با آن ارتباط برقرار می‌کند و به اهداف و هدف‌های باشگاه شما پی می‌برد.

لوگو باشگاه به عنوان نماد باشگاه تلقی می‌شود و به باشگاه هویت و شخصیت می‌دهد. بنابراین، افراد می‌توانند از طریق لوگو با باشگاه شما آشنا می‌شوند.

از منظر تبلیغاتی، داشتن لوگو می‌تواند کارآمد باشد. از لوگو (به عنوان نشان و نماد باشگاه شما) می‌توان در کارهای تبلیغاتی در فضای مجازی، رسانه‌ها، بنرها و … استفاده کرد. از این طریق می‌توان سبب شد که افراد با باشگاه شما آشنا شوند.

لوگو باشگاه ورزشی به باشگاه اعتبار و ارزش می‌دهد. از آنجا که لوگو نمادی از برند و هویت باشگاه است؛ مخاطب از طریق لوگو می‌تواند به اعتبار و اررزش باشگاه شما پی ببرد.

با داشتن لوگو ورزشی می‌توانید بین باشگاه خود با سایر رقبا تمایز ایجاد کنید و برتری داشته باشید. متفاوت بودن در میان سایرین، توجه مخاطب را جلب می‌کند و به دیده شدن باشگاه شما کمک می‌کند.

از منظر روانی نیز داشتن لوگو باشگاه ورزشی، می‌تواند بر مخاطب اثر گذار باشد، شور و شوق ایجاد کند و به او قدرت و انرژی تزریق کند. بنابراین، می‌تواند مخاطب را به انجام فعالیت‌های ورزشی تشویق نماید.

ویژگی‌های طراحی لوگو باشگاه های ورزشی

اگر شما هم قصد دارید وارد دنیای باشگاه‌های ورزشی شوید حتما به یک لوگو نیاز خواهید داشت. در ساخت لوگو باید حرفه‌ای عمل کنید. یادتان باشد که دو گونه از افراد لوگوی شما را می بینند:

لذا، ضروری است که در هنگام طراحی برای لوگو باشگاه‌ های ورزشی (Sports club logo)، لوگوی طراحی شده از برخی ویژگی‌ها برخوردار باشد. در ادامه این ویژگی‌ها بیان می‌شود.

1. استفاده از نمادهای ورزشی

در طراحی لوگو باشگاه ورزشی می‌توان از نمادهای ورزشی مانند توپ، راکت تنیس، دمبل و سایر نمادها و شکل‌های ورزشی استفاده کرد.

2. استفاده از رنگ‌های پرانرژی و دینامیک در طراحی لوگو باشگاه

در طراحی لوگو باشگاه ورزشی باید از رنگ‌هایی استفاده کرد که الهام بخش و انگیزشی باشند. استفاده از رنگ‌های پرانرژی مثل قرمز و نارنجی و حتی رنگ‌هایی مانند آبی و سبز نیز می‌توانند، لوگو ورزشی را جذاب و پرانرژی جلوه دهند.

3. متناسب بودن با باشگاه ورزشی

لوگو ورزشی باید متناسب با موضوع باشگاه و فضای آن باشد؛ یعنی اگر موضوع باشگاه، باشگاه بدنسازی است، لوگو نیز باید متناسب با آن طراحی شود. لذا، لوگوی یک باشگاه فوتبال با لوگوی یک باشگاه بدنسازی متفاوت خواهد بود. همچنین، باید به فضا نیز توجه کرد. اگر باشگاه مخصوصا بانوان هست؛ باید لوگو باشگاه زنانه را طراحی کرد. اگر هم فضای باشگاه مردانه بود نیز لوگو، باید براساس آن طراحی شود.

4. قابلیت استفادگی لوگو باشگاه ورزشی

لوگویی که برای یک باشگاه طراحی می‌شود، باید در اندازه‌ها و فضاهای مختلف قابل استفاده باشد. یعنی؛ آن لوگو در اندازه‌های بزرگ و کوچک نیز خوانا باشد و بتوان آن را در محیط‌های گوناگون نظیر بنرها، کارت ویزیت‌ها، رسانه‌ها، فضاهای مجازی و سایر جاها استفاده کرد.

5. ساده بودن لوگو ورزشی

سادگی لوگو باشگاه ورزشی باعث می‌شود که مخاطب بهتر بتواند با آن ارتباط برقرار کند. در نتیجه، این امر کمک می‌کند که آن لوگو در ذهن مخاطب حک شود. به یاد آوردن چنین لوگو ورزشی برای مخاطب سخت نخواهد بود.

برای دانستن اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو باشگاه‌ های ورزشی، می‌توانید مقاله‌ی مطالعه موردی طراحی لوگو آرسنال را مطالعه نمایید.

طراحی لوگو ورزشی توسط استودیو مونس خواه

مجموعه‌ی مونس خواه با در دست داشتن تیمی مجرب و با تجربه، با توجه به نظرات و درخواست‌های شما مخاطبین، می‌تواند طراحی لوگو باشگاه ورزشی را به بهترین شکل و مناسب‌ترین قیمت انجام دهد و به رشد برند و باشگاه شما کمک کند.

شما می‌توانید از طریق صفحه‌ی تماس با ما و واتساپ (09059000190) با مجموعه‌ی مونس خواه ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *