نام اپل مترادف با استانداردهای بالا کیفیت، فن آوری های نوآورانه و برای تنظیم منحنی پیشرفت در جهان فناوری است. زاییده ذهن استیو جابز و استیو ووزنیاک، اپل، با بسیاری از ابزارهای جدید فناوری پیشرفته و رایانه های خود که همچنان برای بسیاری از آنها تنها نوع فناوری است که هرگز نیازی به آن ندارند، همچنان به هنجارهای برتری برساند. در این مقاله به لوگو اپل می پردازیم.

تاریخچه لوگو اپل
تاریخچه لوگو اپل

با یک چشم انداز شروع کنید

بسیاری از این استاندارد کیفیت را از فلسفه های فردی استیو جابز، که معتقد بود فناوری باید به مردم اجازه دهد که چیزهای بزرگ زندگی را کشف ، اختراع و ایجاد کنند. او نمی خواست که کامپیوترها چیزی جز این باشند که کسانی از آنها به عنوان مصرف کننده استفاده کنند.

 

یک لوگو منحصر به فرد اضافه کنید

او همچنین برند را ارزش گذاری کرده و از لوگوی اپل برای تبلیغ برند خود استفاده کرد. پس از روی هم گذاشتن فکرهای خود ، نام های مختلف و لوگو های مختلف برای شرکت خود، او و ووزنیاک بر روی اپل به دلیل اشاره به “میوه ممنوعه” در “باغ عدن” به توافق رسیدند و ایده آن یک عنصر ضروری از همه چیز است که خوب و سلامت است .

لوگو اپل
لوگو اپل

اما نقش لوگو در موفقیت اپل چیست؟

با نگاهی به تاریخ لوگو، ممکن است این سوال را کمی روشن کند.

 

تاریخچه لوگوی اپل

اولین لوگو اپل با دست توسط Ronald Wayne کشیده شد که نیوتون را در زیر درخت سیب ، همانطور که در نقاشی مشهور بود نشان می داد. به دنبال این، در سال ۱۹۷۷ طراح Rob Janoff یک لوگوی سیب با طرح رنگین کمان طراحی کرد که تا سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

انتخاب رنگ لوگو در شرکت های بزرگ میتواند به یک چالش تبدیل شود. دقیقا همانطور که برای اپل اتفاق افتاد.

 

مشکل با رنگین کمان

مانند هر لوگویی، چندین مشکل در طول راه وجود دارد. به عنوان مثال، لوگو رنگین کمان سیب به کار بر روی نسخه اصلی رایانه بژ رنگ اپل (نسخه قدیمی) به نظر می رسید. اما، هنگامی که رایانه ساده تر جدید ایجاد شد، لوگوی Rainbow را حذف کرد، زیرا به نظر نمی رسید که با ظاهر مدرن تر مناسب باشد.

طراحی در سطوح بالاتر چالش های جذابی برای طراحان دارد. نمونه ای از این چالش را می‌توانید در مقاله 5 سطح یک هویت بصری قوی مشاهده کنید.

لوگو اپل
لوگو اپل

لوگو فعلی اپل

این شرکت به یک لوگو سیب نقره ای گاز زده تبدیل شد. پس از تصویب مدیر عامل و بنیانگذار، استیو جابز، دانشجوی طراحی هنگ کنگ، Jonathan Mak Long یک لوگو منحصر به فرد برای جابز طراحی کرد. در طراحی لوگو، وی شکل چهره استیو جابز را در قسمت خورده سیب برای نشان دادن تلفات دیگری که اپل (و همه کسانی که قدردان ادای احترام شغل به جهان هستند) داشت، گذاشت.

استیو جابز و لوگو اپل
استیو جابز و لوگو اپل

لوگوی منحصر به فردی که حتی توجه کوکا کولا را نیز به خود جلب کرد. کوکاکولا مدت طولانی برای طراحی لوگو برای شرکت خود پس از معرفی آیفون اپل، استخدام کرد.

چه چیزی آن را موفق ساخته است؟

هنگام تجزیه و تحلیل تاریخ یک لوگو، مهم است که در مورد آنچه که موفق شده اید، فکر کنید. ممكن است غیرممكن باشد که دقیقا بدانیم كه چه عاملي در موفقيت شركت بیشترین تاثیر و کمک را داشته است. اما برخی عوامل متداول در مورد تجزیه و تحلیل لوگو اپل وجود دارد.

 

  1. یکپارچگی

    – یکپارچگی کلید ایجاد یک لوگوی ماندگار است. این بخشی از برند یک شرکت است و ضروری است که لوگو بخش جدایی ناپذیر از برند باشد. استیو جابز توانست این کار را با نشان دادن لوگوی اپل از طریق تمامی محصولاتی که وی تبلیغ کرده بود، و میزان “تحریک آمیز” که هر محصول را قبل از راه اندازی آن قرار داده بود، انجام دهد.

چه کسی می تواند روزی که جابز آی پاد را در سال ۲۰۰۳ معرفی کرد را فراموش کند؟ او فقط در آن مرحله از Silicon Valley بیرون نرفت و به مردم خود می گفت که آنها یک پخش کننده موسیقی را آشکار می کنند. او گفت که این “ابزار قلب” است. علاوه بر این، او گفت که مردم باید “هزار آهنگ در جیب شما تصور کنند”. با چنین تصاویر بصری، جابز توانست چنین اعتبار و اعتمادی به محصولاتی که تولید کرده بود بدست آورد که مردم تصمیم گرفتند “مجبور به داشتن یکی” باشند. تا به امروز، فروشگاه های اپل زمانی که یک محصول جدید منتشر می شود با بسته های لبه دار بسته بندی میکنند ، و همه با لوگوی اپل ترویج پیدا میکنند.

 

  1. یکتایی –

    لوگوی اپل منحصر به فرد است. چه کسی دیگری دارای لوگویی است که یکی از اساسی ترین میوه هاست، نمادی جهانی از خیر و چیزی است که در سیب تازه می شود؟ گاز زدگی سیب نیز مهم است، زیرااین ایده را نشان می دهد که مردم نمی توانند کمک کنند اما از آن یک گاز می زنند. خود سیب ممکن است عادی باشد، اما همانطور که اپل آن را در برند خود قرار داده، کلید موفقیت آنهاست.

 

  1. فریب

    – کمی رمز و راز و فریب در مورد لوگو سیب وجود دارد. در ابتدا هنگامی که کسی آن را می بیند، بلافاصله به قسمت گاز زده شده کشیده می شوند. ممکن است متعجب بشوند که چه کسی سیب را گاز زده است. چرا آنها احساس کردند که مجبور به انجام این کار هستند. و چگونه گاززدگی سیب نماد این برند است.

هنگامی که کسی از محصولات اپل استفاده می کند، ارتباط برقرار می کنند. آنها شروع به درک اینکه چرا لوگوی اپل بسیار مفید است، میکنند. سیب خود را نشان می دهد که چیزی است که شما می خواهید آنرا گاز بزنید و گاز زدن نشان دهنده افتخار از عظمت است ، زمانی که برند را مصرف می کنید، می توانید آن را دریافت کنید.

 

  1. اتصال به بنیانگذار

    – لوگوی اپل همچنین دارای ارتباط قوی با بنیانگذار “استیو جابز” است. همانطور که قبلا توضیح داده شد، جابز و اوزنیاک، شریک تجاری خود، لوگوی اپل را بر اساس «داستان کودکی جابز» طراحی شد، به عنوان کسی که از هیچ ، ظهور و یک امپراتوری را ایجاد کرده و ایده ” میوه ممنوعه “. از آنجائیکه جابز با هویت و لوگو شرکتش مرتبط بود، او را تقویت کرد و اتصال را قویتر کرد.

حضور کارآفرین و رهبر یک شرکت باید با لوگو شرکت همانطور برند خود را بوجود آورده است هرچه بیشتر نمایش داده شود. جابز کار بسیار خوبی کرد تا خود را در برند خود غوطه ور کند. تا به امروز، هرچند جابز در سال ۲۰۱۱ جان خود را از دست داد، افراد به طور خودکار صورت استیو جابز را در هر محصولی که اپل دارد، می بیند.

 

  1. وضعیت

    – اپل همچنین نماد وضعیت است. فقط در هر روز به فیس بوک نگاه کنید و کسی که در مورد گرفتن چیز بزرگ بعدی از اپل شگفت زده شده است را میبینید. به صورت آنلاین و در دنیای واقعی ، فروشگاه اپل در کالیفرنیا را تجهیز کردند تا آخرین و عالی ترین وسیله ای که توسط اپل تولید شده است تا برای اولین بار رونمایی کنند.

حتما بخوانید: انواع لوگو چیست و کاربردهای آن کدام است

  1. برندینگ

    – برندینگ کلید موفقیت لوگو است. این امر برای همه چیز در هنگام ایجاد و نگهداری یک کسب و کار ضروری است. با توجه به لوگوی شما، شما باید بر چگونگی استفاده از لوگو خود برای همه کارهایی که انجام می دهید تمرکز کنید. این کار هم شامل آفلاین و هم آنلاین می شود و هم شامل همه چیزهایی است که انجام می دهید.

شما همچنین می خواهید سعی کنید حتی اگر برخی از تغییرات را حالا و بعدا در رنگ، بافت و یا سایر جنبه های لوگوی خود انجام دهید درجه ای از ثبات داشته باشید. لوگوی خود را فقط برای اینکه تغییر داده باشید تغییر ندهید. دلیلی مانند اپل داشته باشید، دلیلی مانند این که آنها نیاز به تغییر ظاهر به تناسب تکنولوژی مدرن یا ترکیب بیشتری با برند که در حال تکامل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *