داشتن مفهوم در طراحی لوگو همان چیزی است که افراد مختلف با دیدن لوگوی شما به عمق ظرافت آن پی می برند. این مهم هنگامی مشخص تر خواهد شد که شما بدنبال گسترش برند خود باشید؛ محصولات مختلف تولید کنید و نیاز داشته باشید تا لوگوی خود را روی هر بخش از کسب و کار خود حک کنید. 5 عامل مهم وجود دارد که نشان می دهد شما مفهوم را در طراحی لوگوی خود به خوبی نشان داده اید یا خیر. پس برای دانستن این 5 عامل تا انتهای این مقاله از وب سایت مونس خواه همراه ما باشید.

داشتن مفهوم در طراحی لوگو به چه معنی است؟

به طور کلی، لوگو درون یک کسب و کار بخش اعظم هویت و اعتبار آن برند را تشکیل می دهد. مفهوم یک لوگو نشان می دهد که آیا شما توانسته اید در یک نگاه به تمام پاسخ های مشتریان و مخاطبان خود پاسخ بدهید یا خیر. برای مثال فرض کنید لوگوی شرکت بنز روبروی شما قرار می گیرد؛ شما با دیدن این لوگو یک چیز بسیار مهم در ذهنتان تداعی می شود. آن هم این است که سه بخش مهم از نظر این کمپانی وجود دارد که همه آنها با هم متحد هستند.

داشتن مفهوم در طراحی لوگو به این معنی است که شما دقیقا آن چیزی را که مد نظر دارید، به مشتری نشان دهید. این کار باعث می شود تا مشتری در همان لحظه که با لوگوی شما مواجه می شود، نسبت به برند شما جذب شود. البته باید گفت که طراحی لوگو کاری کاملاً تخصصی است و القای مفهوم در طراحی لوگو نیز کاری تخصصی تر! به طور کلی ۵ عامل مهم برای بررسی مفهوم در طراحی لوگو وجود دارند که در ادامه آنها را به شما خواهیم گفت.

این 5 عامل شامل چه مواردی می شوند؟

داشتن مفهوم در طراحی لوگو نکات خاصی را می طلبد که باید تمام این نکات در کنار هم به خوبی جمع شوند تا بهترین نتیجه حاصل شود. البته که نمی توان چند نکته ساده را با علم و تجربه جایگزین کرد؛ اما این نکات برگرفته از از تجربه و علمی اند که سالیان سال متخصصان این حیطه هنری و گرافیکی آن ها را رعایت کرده اند.

1. برای داشتن مفهوم در طراحی لوگو باید ابتدا سادگی را در اولویت قرار دهید.

سادگی در طراحی لوگو باعث می شود شما در عین حال که لوگوی خاصی دارید، همیشه در ذهن مخاطبان باقی بمانید. معمولا محبوب ترین لوگوهای دنیا نیز لوگو های ساده و ظریفی هستند. سادگی دقیقا همان چیزی است که برندها پس از سالیان سال به آن می رسند! اما اگر می خواهید همین الان سفارش طراحی لوگو بدهید، بهتر است لوگویی ساده ولی خاص مد نظر شما باشد.

مفهوم در طراحی لوگو
مفهوم در طراحی لوگو

2. هویت برند خود را باید به نمایش بکشید.

یکی دیگر از مهم ترین نکات برای القای مفهوم در طراحی لوگو این است که لوگوی شما باید نشان دهنده هویت برند شما نیز باشد. شما نمی توانید یک لوگوی مثل سیب را برای لاستیک فروشی طراحی کنید! هویت برند شما با یک بار طراحی لوگو در ذهن مخاطبان شکل خواهد گرفت؛ به همین دلیل باید آنقدر در این زمینه وسواس به خرج بدهید تا بتوانید برند خود را همیشه با لوگوی آن معتبر بدانید.

لوگو برای نمایش هویت برند
لوگو برای نمایش هویت برند

3. لوگو باید رنگ خاص و خواستنی داشته باشد.

رنگ لوگو دقیقا همان چیزی است که با روح و روان مخاطبین شما بازی خواهد کرد! ابتدا باید بدانید که مشتریان شما در چه محدوده سنی قرار دارند؛ سپس پالت رنگی خاص لوگوی شما تعیین شده و لوگو طراحی خواهد شد.

رنگ خاص تنها یکی از فاکتورهای جذابیت لوگو است. برای جذابیت هر چه بیشتر لوگوی خود حتما مقاله جذابیت در طراحی لوگو را مطالعه کنید.

انتخاب رنگ لوگو
انتخاب رنگ لوگو

4. تطبیق پذیری برای لوگوی شما بسیار مهم است.

تطبیق پذیری یکی از مهم ترین اصولی است که در طراحی لوگو باید به آن توجه شود. برای مثال فرض کنید شما می خواهید لوگوی خود را روی یک پاکت چاپ کنید؛ شما شاید نتوانید رنگ لوگوی خود را را به نمایش بگذارید، پس لوگوی شما در حالت کلی باید علاوه بر داشتن مفهوم، وضوح خوبی نیز داشته باشد.

تطبیق پذیری برای لوگو
تطبیق پذیری برای لوگو

5. داشتن مفهوم در طراحی لوگو با تایپوگرافی نیز امکان پذیر است.

برخی شاید بخواهند برای القای مفهوم در طراحی لوگوی خود، از تایپوگرافی استفاده کنند. به هر حال هیچ مشکلی در این زمینه نیز وجود ندارد و می بینیم که اکثر طراحی های لوگو با تایپوگرافی انجام می شوند. اما باید در همین تایپوگرافی نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید علاوه بر انتقال مفهوم، زیبایی چشم نوازی در لوگو ایجاد کنید.

طراحی لوگو با تایپوگرافی
طراحی لوگو با تایپوگرافی

لوگوهای ماندگار خواسته یا ناخواسته از اصول خاصی پیروی می‌کنند. کوکاکولا نمونه بارزی از یک لوگو موفق و مشهور است. تعداد طراحی های موفق در صنعت نوشیدنی به خوبی این نکته را آشکار می‌کند. برای مشاهده این موارد به صفحه طراحی لوگو نوشیدنی مراجعه کنید.

جمع بندی

داشتن مفهوم در طراحی لوگو از آن چیزی که همگان فکر می کنند، مهم تر است. ایده لوگو اگر یک قدم باشد، القای مفهوم درون لوگو همانند 9 قدم بعدی برای طراحی لوگو خواهد بود! اگر در داشتن مفهوم در طراحی لوگو و القای آن به لوگوی خود شک دارید و یا نمی دانید چگونه یک لوگوی مفهومی زیبا و چشم نواز داشته باشید، با تیم متخصص ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *