طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی با سوال و جواب‌هایی همراه است که قرار است در این مقاله از مقالات آموزشی مونس خواه به بررسی این سوالات و پاسخ‌های دقیق آن ها بپردازیم. می‌دانیم که بازاریابی هویت برند، با طراحی یک لوگوی فوق العاده حرفه‌ای تکمیل خواهد شد. در این راستا شما باید پارامترهای مختلفی مثل پیام لوگو، مکان‌های استفاده از آن، سایز مناسب لوگو و همچنین، رنگ‌بندی و دیگر موارد مهم در طراحی را مورد بررسی قرار دهید. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید که قرار است به تمامی سوالات شما در این باره پاسخ دهیم.

پیام شما در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی چه می تواند باشد؟

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی، پیام لوگو برای فروشگاه اینترنتی

همخوانی دقیق هدف فروشگاه اینترنتی شما با لوگو، دقیقا همان چیزی است که شما می‌توانید پاسخ این سوال در نظر بگیرید. پیام لوگو برای یک فروشگاه آنلاین می‌تواند نشان دهنده خدمات ارائه شده توسط شما، مزایا و برتری شما نسبت به رقیبان و همچنین، سابقه و دلیل انتخاب شما در بین رقبا باشد.

دقت داشته باشید که اصول طراحی لوگو همراه با در نظر داشتن هدف آن انجام بپذیرد. با این کار می‌توان این سوال همیشگی درباره هدف لوگو و طراحی آن برای کسب و کار اینترنتی را پاسخ داد. البته دقت به این نکته که رسیدن به هدف فروشگاه، چیزی از اصول طراحی لوگوی شما کم نکند هم بسیار مهم و حیاتی است. با طراحی لوگو فروشگاه اینترنتی مناسب می‌توانید زمینه را برای توسعه‌ی کسب و کار خود فراهم کنید.

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

طراحی لوگو خرید اینترنتی و فروشگاه آنلاین از برخی جهات دارای اهمیت هستند. این موارد عبارتند از:

  • شناسایی برند

لوگو یک فروشگاه آنلاین به عنوان نمادی از آن، می‌تواند در امر شناساندن برند آن فروشگاه آنلاین کمک کند. این امر می‌تواند به توسعه‌ی برندینگ فروشگاه اینترنتی شما کمک کند.

  • ایجاد حس اطمینان

داشتن لوگو برای یک سایت فروشگاهی، از این منظر که مخاطب هنگام خرید کردن اطمینان و اعتماد بیشتری به آن می‌کند؛ دارای اهمیت است. داشتن لوگو نشان دهنده‌ی ارزش و اعتبار فروشگاه آنلاین شما می‌باشد.

  • ایجاد تمایز

با طراحی لوگو برای فروشگاه آنلاین خود می‌توانید، نسبت به سایر رقبا خود در این حوزه تمایز داشته باشید و بهتر و بیشتر دیده شوید.

  • بازاریابی

داشتن لوگو خرید اینترنتی جهت تبلیغات و بازاریابی بسیار موثر است. مخاطب به لوگو توجه می‌کند و با آن ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

  • ماندگاری

لوگو یک فروشگاه آنلاین به خوبی می‌تواند در ذهن مخاطب خود هک شود. به این طریق، با طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی خود می‌توانید به خوبی در ذهن مخاطبین خود بمانید.

از طراحی لوگو فروشگاه آنلاین در چه حوزه‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

طراحی لوگو سایت فروشگاهی در حوزه‌هایی نظیره پوشاک و لباس، لوازم بهداشتی و آرایشی، لوازم الکتریکی و خانگی، غذا و رستوران، کتاب، هنر، گردشگری، لوازم ورزشی، اسباب بازی، تکنولوژی و … می‌تواند کاربرد داشته باشد.

مکان‌های استفاده از لوگو فروشگاه آنلاین کدام اند؟

مکان‌های استفاده از یک لوگوی حرفه‌ای برای فروشگاه اینترنتی بسیار متنوع اند. به عنوان مثال چند مورد از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • بخش‌های مختلف وب سایت
  • بخش‌های مختلف فضای مجازی
  • پروفایل حساب‌های فضای مجازی
  • استفاده در چاپ بنر یا بروشور
  • کاربرد در کارت ویزیت
  • استفاده روی پاکت‌های خرید مشتریان

هر کدام از این موقعیت‌ها، نیازمند یک لوگوی حرفه‌ای و کاملا اصولی هستند. شما می‌توانید یک لوگوی حرفه‌ای را با در نظر داشتن تمامی موقعیت‌های گفته شده، به صورت کاملا حرفه ای مورد استفاده قرار دهید. می توانید تمامی نیازهای خود از طراحی لوگو را با کنار هم قرار دادن موقعیت‌های مورد استفاده، اصول طراحی و همچنین مخاطبان خود مرتفع سازید.

نکات مهم در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

در طراحی لوگو خرید اینترنتی، نیاز است که برخی نکات رعایت شوند. در ادامه به بررسی این موضوع می‌پردازیم.

سایز مناسب لوگو سایت فروشگاهی

شما باید بدانید که از لوگو فروشگاه اینترنتی (Online store logo) قرار است در چه مکانی استفاده کنید. آیا می‌خواهید آن را روی کارت ویزیت خود بزنید و به مردم بدهید یا می‌خواهید آن را در فضای مجازی به صورت تک یا انبوه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید از لوگوی خود به عنوان پروفایل حساب فضای مجازی خود استفاده کنید؛ سایز مناسب آن به صورت مربعی در نظر گرفته می‌شود تا با دایره شدن لوگو، آسیبی به اجزای جانبی وارد نشود. اگر می‌خواهید لوگو را در موقعیت‌هایی مثل گوشه‌ای از پست‌ها یا استوری‌ها استفاده کنید، لوگو را باید بدون پس زمینه به صورت png یا وکتور خروجی بگیرید. در این راستا می‌توانید مقاله‌ی آشنایی کامل با انواع فرمت فایل لوگو و استفاده از آنها را مطالعه کنید.

در طراحی لوگو سایت فروشگاهی باید لوگو به نحوی طراحی شود که بتوان آن را در اندازه‌های بسیار بزرگ و یا کوچک استفاده کرد؛ بدون اینکه مشکلی از بابت خوانایی و شکل برای آن لوگو پیش بیاید.

رنگ‌بندی مناسب لوگو فروشگاه آنلاین

شناخت رنگ‌بندی مناسب برای طراحی لوگو با توجه به نوع کسب و کار شما و همچنین، سلیقه مخاطبین انتخاب می‌شود. ورود به دنیای رنگ‌ها در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی می‌تواند بسیار جذاب باشد. شما باید با توجه به نوع کسب و کار و فروشگاهتان بهترین لوگو، با رنگ‌بندی مناسب طراحی کنید. این رنگ‌بندی می‌تواند شامل انواع رنگ‌ها در کنار هم باشد که هم نشان از کاربرد خوب لوگو باشند و هم، جذابیت زیادی برای کسب و کار شما ارائه دهند.

شناخت پالت‌های رنگی مختلف برای این منظور بسیار کاربردی خواهد بود. سعی کنید از رنگ‌هایی با صلابت که به مرور زمان جذابیت خود را از دست نمی دهند، بهره ببرید. اهمیت رنگ در لوگو بسیار زیاد است. برای به دست آوردن یک شناخت عمیق از این مقوله پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی در مورد رنگ بندی متناسب را مطالعه کنید.

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی، رنگ‌بندی مناسب در طراحی لوگو
رنگبندی مناسب در طراحی لوگو

مطابقت داشتن لوگو خرید اینترنتی

لوگو فروشگاه اینترنتی باید مطابق حوزه‌ی همان فروشگاه اینترنتی طراحی شود.؛ یعنی اگر مثلا آن فروشگاه آنلاین در حوزه‌ی لباس و پوشاک فعالیت می‌کند، طراحی لوگو نیز مطابق آن حوزه صورت بگیرد. بنابراین، لوگو فروشگاه آنلاین باید منطبق و مرتبط با حوزه‌ی فعالیت همان فروشگاه طراحی شود.

داشتن قابلیت استفاده مناسب لوگو

باید لوگو سایت فروشگاهی به نحوی طراحی شود کاربردی باشد. یعنی؛ بتوان در فضاها و مکان‌های مختلف نظیر بنرهای سطح شهر، کارت ویزیت‌ها، بستر اینترنت و فضای مجازی و همچنین، رسانه استفاده کرد و تبلیغ کرد.

سادگی لوگو فروشگاه اینترنتی

مخاطب با یک لوگوی‌ ساده‌ی خرید اینترنتی، راحت‌تر ارتباط برقرار می‌کند. در نتیجه، در ذهن ماندن چنین لوگویی آسان‌تر خواهد بود. به این ترتیب، لوگوی فروشگاه شما در ذهن مخاطب هک می‌شود و به یاد آوردن آن کار سختی نخواهد بود.

اهمیت مخاطب در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی, توجه به مخاطبان در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی
توجه به مخاطبان در طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

شناخت مخاطبان هم می‌تواند از دیگر موارد مهم در طراحی لوگو فروشگاه‌های اینترنتی باشد. شما باید بدانید که مخاطبان شما در چه رده سنی قرار دارند، چه چیزی مورد علاقه آنها است، چه چیزی می‌تواند شما را نسبت به دیگران متمایز کند و همچنین، چگونه می‌توانید بهترین قیمت را برای ایشان ارائه دهید.

شناخت مخاطبان همچنین باعث می‌شود تا شما لوگوی خود را با دردسر کمتر و تعداد ویرایش محدودتری به نمایش بگذارید. شاید شما در اولین مرحله از طراحی لوگو نیاز به ویرایش‌های چند مرتبه داشته باشید؛ اما با شناخت دقیق مخاطبان اصلی می‌توانید با یک بار طراحی، به هدف خود یعنی خلق یک لوگوی جذاب و حرفه‌ای برسید.

طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی توسط استودیو مونس خواه

استودیو طراحی لوگو مونس خواه با تکیه بر دانش فنی و تجربه‌ی بالا طراحان خود، با در نظر گرفتن حوزه‌ی کار فروشگاه آنلاین و نظر شما مخاطبین، می‌تواند طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی شما به بهترین شکل و مناسب‌ترین قیمت انجام دهد و از این طریق، به توسعه‌ی برندینگ و کسب و کار شما کمک کند.

نمونه کار مجموعه‌ی مونس خواه برای طراحی لوگو فروشگاه آنلاین

در ذیل چند نمونه کار از استودیو مونس خواه برای طراحی لوگو سایت فروشگاهی بیان می‌شود:

  • برند ابزارینو

ابزارینو، فروشگاه اینترنتی است که در زمینه‌ی ابزارآلات ساختمانی و کشاورزی فعالیت دارد.

لوگو ابزارینو ابزارآلات ساختمانی و کشاورزی-دوتایی, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

  • برند آویز

برند آویز، فروشگاهی است که در حوزه‌ی لوازم تزئینی و دکوری فعالیت می‌کند.

لوگو آویزفروشگاه لوازم تزئینی و دکوری-دو تایی, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

  • برند آکوپت

برند آکوپت، برندی است که در زمینه‌ی خدمات حیوانات خانگی مشغول به فعالیت می‌باشد.

هویت بصری برندآکوپت خدمات مرتبط به حیوانات خانگی-عکس کاور, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

لوگوآکوپت خدمات مرتبط به حیوانات خانگی-دوتایی, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

  • برند 3BILIT

3BILIT، سایت اینترنتی می‌باشد که در حوزه‌ی فروش بلیت اینترنتی فعالیت دارد.

3BILIT, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

  • برند ویژنو

ویژنو، اپلیکیشن و استارتاپی است که در زمینه‌ی فروش اقساطی با هدف کمک به افراد و تسهیل دسترسی آنها به خدمات و کالا، فعالیت می‌کند.

لوگو ویژنواستارتاپ فروش اقساطی-سیاه قرمز, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

  • برند زیوو

طراحی لوگو و هویت بصری برند زیوو، یک اپلیکیشن اجاره خانه در آفریقای جنوبی، توسط استودیو مونس خواه صورت گرفته است.

هویت بصری برند زیوو اپلیکیشن اجاره خانه-عکس کاور, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

لوگو زیوو اپلیکیشن اجاره خانه-دوتایی, طراحی لوگو برای فروشگاه اینترنتی

شما مخاطبین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه‌ی طراحی هویت بصری و لوگو و قیمت‌ طراحی لوگو از طریق صفحه‌ی تماس با ما و واتساپ (09059000190)، با استودیو طراحی لوگو مونس خواه ارتباط برقرار نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *