همانطور که در بخش اول مقاله گفتیم انتخاب رنگ لوگو مناسب می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما در جذب مشتری مناسب کمک کند. ترکیب اشتباه آن نیز می تواند اثر معکوس داشته باشد. بنابراین شناخت رنگهای به کار رفته در لوگو ضروری است. همانطور که می دانیم در روانشناسی رنگ، رنگها بر احساسات و رفتارهای ما تأثیر می گذارند. زرد رنگی شاد است (مانند آفتاب روشن و زرد!) و سبز آرامش می بخشد (مانند خوابیدن در چمن و نگاه کردن به برگها) اما آیا این “قوانین رنگ” در رنگ نشانه ی کسب و کار و برند هم معنا دارند؟

رنگ در لوگو

لوگوها انواع مختلفی دارد و هر کدام برای خود اصولی دارند مثل لوگو شرکتی، لوگو فروشگاهی، لوگو آی تی، لوگو صنعتی، لوگو شخصی، لوگو صنایع غذایی، لوگو پوشاک، لوگو موسیقی، علاوه بر این مورد محققان لورن لابراك و جورج میلن دریافتند كه برخی از رنگها تأثیر چشم گیری بر مصرف كنندگان دارند و برخی دیگر هیچ تأثیری ندارند. برای مثال رنگ زرد باعث می شود تا برند شما جوان و قابل دسترس به نظر برسد. جالب است بدانید که انتخاب هر رنگی برای لوگو مناسب کسب و کار شما نیست و شما باید قبل از طراحی لوگو، طراحی آرم و سفارش طراحی لوگو ابتدا تمام جوانب کسب و کار خود را بسنجید. سپس بر اساس آن رنگ بندی مناسب برای لوگو را تشخیص دهید. بعد از آن دنبال قیمت لوگو، تعرفه طراحی لوگو، قیمت طراحی لوگو و لیست قیمت لوگو از شرکت های طراحی لوگو باشید.

همچنین گفتیم که تمامی رنگ ها مناسب برای تمام کسب و کار ها نیستند برای مثال: طراحی آیکون اختصاصی، طراحی نشان تجاری، طراحی اسم، طراحی لوگو تایپ، طراحی تایپوگرافی، طراحی لوگو شرکتی، طراحی لوگوی پزشکی و … هر کدام نیاز به یک نفر متخصص در زمینه رنگ دارد که بتوانند با انتخاب درست رنگ، بهترین خود باشند.

ما در  مقاله‌ی ” رنگهای  به کار رفته در لوگو به چه معناست؟ (بخش اول)” شما را با 5 مورد از رنگ های مناسب برای لوگو و ویژگی های آن ها آشنا کردیم. در این مقاله” رنگهای  به کار رفته در لوگو به چه معناست؟ (بخش دوم)” شما را با 6 مورد دیگر از رنگ ها آشنا خواهیم کرد. در ادامه با ما همراه باشید:

رنگهای مناسب برای لوگو و ویژگی های آن ها

اگر می خواهید برندتان هوشمندانه به نظر برسد و یا به زنانگی آن اشاره کنید از رنگ بنفش استفاده کنید. بنفش رنگ تجمل گراست. این رنگ از نظر تاریخی رنگی بسیار گران بوده است، به همین دلیل این رنگ  فقط مخصوص  افراد ثروتمند بود. یک نکته جالب در مورد رنگ بنفش این است که اگرچه با تجمل و ثروت همراه است ، اما یک رنگ خیلی جدی نیست. اگر پروژه ای گران قیمت و بازیگوش دارید، بنفش می تواند انتخاب خوبی باشد.

لوگوهایی که رنگ بنفش در آن ها به کار رفته
لوگوهایی که رنگ بنفش در آن ها به کار رفته

 

در جامعه مدرن و غربی ، صورتی تنها یک رنگ دخترانه نیست وبسیار کاربردی تر از آن است. هر نوع صورتی ای ازصورتی ملایم هزار ساله گرفته تا سرخابی نئون ،  می تواند ظاهری مدرن ، جوان پسند و مجلل به برند دهد. صورتی رنگی غیرمعمول است. هر 6 رنگ ذکر شده در بالا در چرخه ی رنگ ایتن جزو رنگهای اصلی یا ثانویه به شمار می روند. از نظر تئوری ، صورتی فقط قرمز روشن است. همچنین یک کلمه نسبتاً مدرن است  و تنها در قرن هفدهم وارد زبان انگلیسی شده است.  بنابراین در تاریخ رنگ ، رنگ صورتی رنگی بسیار جوان  و شاد است.

معنای آشنای رنگ صورتی یعنی زنانه بودن آن تا قبل از دهه 1940 وجود نداشت ، زمانی که تولیدکنندگان لباس فهمیدند اگر از این رنگ برای جنسیت  خاصی  مانند کودکان و زنان  استفاده کنند می توانند پول بیشتری بدست آورند. شروع به استفاده کردن از آن کردند. قبل از آن این رنگ نمایانگر اوج تجمل بود.

لوگوهایی که رنگ صورتی در آن ها به کار رفته
لوگوهایی که رنگ صورتی در آن ها به کار رفته

 

اگر می خواهید برند خود را خشن ، مردانه و جدی جلوه دهید از رنگ قهوه ای استفاده کنید. رنگ قهوه ای جزو معدود رنگهای مورد استفاده برای لوگو است ، بنابراین اگر آن را انتخاب کنید مطمئناً در رقابت متفاوت دیده خواهید شد. اگر می خواهید برند شما زنانه به نظر برسد، از استفاده از رنگ قهوه ای خودداری کنید.

قهوه ای به صورت رایج در طراحی لوگو استفاده نمی شود چرا که ذهن انسان آن را با پوسیدگی مرتبط می کند. با این حال ، می توان بر این ارتباط فائق آمد. قهوه ای همچنین یک رنگ عمیق ، غنی و طبیعی است (که از ترکیب همه رنگ های دیگر با هم ایجاد می شود). استفاده از این رنگ برای ایجاد یک احساس ناهموار ، طبیعی ، یا برای کسانی که محصولات قهوه ای طبیعی (مانند قهوه یا شکلات) می فروشند بسیار مناسب است. این رنگ همچنین نمایانگر پیری است ، بنابراین اغلب توسط لوگوهایی که احساس دست ساز بودن را به مخاطب القا می کنند، استفاده می شود.

لوگوهایی که رنگ قهوه ای در آن ها به کار رفته
لوگوهایی که رنگ قهوه ای در آن ها به کار رفته

 

اگر می خواهید جذاب، مدرن و مجلل به نظر برسید، زمان استفاده از رنگ سیاه  است. اگر می خواهید اقتصادی و مقرون به صرفه به نظر برسید، از رنگ مشکی استفاده نکنید.

رنگ سیاه قابل قیاس با رنگ نارنجی و بنفش نیست. ما رنگ بنفش و نارنجی را می بینیم چرا که طول موج خاصی از نور هستند که ما می توانیم آنها را تشخیص دهیم و آنها را از هم متمایز کنیم. از طرف دیگر ، رنگ سیاه عدم وجود نور است. برای چیزی به قدمت خود نور ، رنگ سیاه هنوز حس مدرن بودن  را القا می کند. این سادگی تقریباً ناموزون و پر رمز و راز به تمام لوگوهای سیاه حس منحصر بودن می بخشد که می توانند برای برندهای لوکس مورد استفاده قرار گیرند.

 

لوگوهایی که رنگ سیاه در آن ها به کار رفته
لوگوهایی که رنگ مشکی در آن ها به کار رفته

نه کاملا تیره، نه کاملاً روشن. خاکستری ، کلاسیک و جدی است. برای افزودن رمز و راز ، از رنگهای تیره استفاده کنید.  برای القای حس قابل دسترس بودن از رنگهای روشن تر استفاده کنید.

مانند رنگ سیاه، سادگی در رنگ خاکستری نیز وجود دارد. از آنجا که نرمتر است، با این وجود احساس آرام و جدی تری به برند شما می بخشد و به لوگوهای خاکستری ظاهری کلاسیک می بخشد.

رنگ های به کار رفته در لوگو
رنگ های به کار رفته در لوگو

 

سفید در واقع عدم وجود رنگ است. اگر می خواهید یک لوگو سفید داشته باشید ، باید با رنگ دیگری جفت شود (به عنوان پس زمینه) که رنگ ثانویه رنگ غالب خواهد بود. رنگ سفید، رنگی جوان و مقرون به صرفه است. با این وجود می تواند تقریباً برای هر برندی کارساز باشد.

 

همانطور که در ابتدا گفته شد انتخاب رنگ لوگو مناسب می تواند نقاط قوت کسب و کار شما را برجسته کند و به شما در جذب مشتری مناسب کمک کند به همین علت ما در بخش اول (رنگهای به کار رفته در لوگو به چه معناست؟) و بخش دوم مقاله 11 نوع رنگ مناسب لوگو با ویژگی هایشان را به شما یاد دادیم. این امر در انتخاب رنگ مناسب برای لوگوی کسب و کارتان به شما کمک خواهد کرد.

حتما بخوانید: طراحی وکتور موتورسیکلت با ایلاستریتور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *