روند طراحی لوگو ۲۰۱۸: لوگوها مانند یک معما و یک عامل کلیدی در شناسایی یک شرکت و یا محصول هستند. لوگوها می‌ توانند بسته به نوع برند، حس نوستالژی، اعتماد و حتی گاهی اوقات احساس آرامش را در مخاطبان برانگیزند. تداوم استفاده از لوگو‌ اهمیت زیادی دارد تا جاییکه تلاش برای معرفی لوگوی جدید، اغلب با واکنش شدیدی مواجه شده‌اند و کاهش قابل‌توجهی در فروش مشاهده شده است.

روندهای طراحی لوگو ۲۰۱۸

با توجه به اهمیت لوگو، گاهی ممکن است اصلاح یا تغییر کامل لوگو‌ تبدیل به یک ضرورت مطلق شود، به‌خصوص اگر به‌ شدت منسوخ شده‌ باشد و تصویر برند را جریحه‌دار بکند. یک شرکت می‌تواند برای بقای برند خود، برخی از فونت‌ها، اشکال یا ترکیبات رنگی را تغییر دهد. جایگزینی لوگو‌ی قدیمی نشان می‌دهد که شرکت به دنبال موفقیت و پیشرفت در بازار کار است و از روندها و نیازهای موجود آگاهی دارد.

نگاه دیجیتال

شاید از نگاه دیجیتال ممکن است لوگوهای شلوغ با رنگ های متعدد خوب به نظر برسند ولی در مواردی ممکن است چالش ایجاد کند، ممکن است این مسئله زیاد مهم جلوه نکنند ولی دلیل معتبری برای طراحی مجدد لوگو می باشد.

از دلایل دیگر تغییر لوگو میتواند تغییر رویه ی شرکت، تغییر زمینه فعالیت آن، خریداری شرکت شرکت، ادغام شرکت ها باشد.

برند‌ها در طی این تغییرات، اغلب لوگوی خود را به گونه ای تغییر می دهند که بازتاب دهنده موارد مورد نظر آنها باشد و مخاطبان وسیع تر و یا محصولات بیشتر را در برگیرند.

روند طراحی لوگو در سال 2018
روند طراحی لوگو در سال 2018

در مواقعی که دو برند ادغام‌شده برای طراحی لوگو می توان از عناصر هر دو آنها استفاده کند. در ین لوگو که نشان دهنده ادغام دو شرکت اکسون و موبیل و تشکیل برند ExxonMobil در لوگوی جدید دو x به‌عنوان عنصر Exxon و از فونت لوگوی شرکت Mobil در بخش دوم استفاده شده است.

تحقیقات روانشناسی و فرهنگی بسیاری برای طراحی یک لوگو انجام می‌شود، چون لوگوها تصویر بصری مرتبط با یک برند هستند. طرح‌ها بسیار ناپایدار هستند و بسیاری از آنها حتی ارتباط مفهومی با برند ندارند؛

در اینجا به ۶ مورد از محبوب‌ترین گرایش‌های طراحی لوگو در سال ۲۰۱۸ که توسط استودیو طراحی و گرافیک مونس خواه گردآوری شده می پردازیم

حروف شکسته

طراحی لوگو 2018
طراحی لوگو 2018

استفاده از حروف شکسته یکی از روندهای کنونی طراحی لوگو است که مورد توجه بسیاری از طراحان قرار گرفته است. برای انجام تغییرات مدرن در طراحی اصولا از برش حروف و کلمات، کاهش دادن و اشکال هندسی غیرمتعارف استفاده می شود و همراه با خلاقیت در طراحی لوگو، به ‌وضوح به مشتریان نشان می‌دهند که برند موردنظر دقیقاً چیست.

بخش‌های متحرک

درحالی‌که جهان به ‌سوی دیجیتال‌سازی حرکت می‌کند بنابراین بزرگ‌ترین روند  در سال ۲۰۱۸ تمایل به حرکت و انیمیشن است. به همان ترتیب، در طراحی لوگو نیز یک لوگوی متحرک یا GIF،قطعاً جذاب و مورد پسند مخاطبان خواهد بود.

نمونه دیگری که ماهیت گرافیکی متفاوتی نسبت به بقیه دارد، لوگوی سه بعدی است که میتواند برای برخی از کسب و کارها بسیار جالب باشد.

شکل‌های هندسی

اشکال هندسی، از دایره تا چندضلعی‌ها، تقریباً در همه انواع طراحی‌ها مدنظر قرار می‌گیرند. ولی هیچ چیز از لحاظ بصری جذاب تر از خطوط صاف نیست. باید اذعان کرد که مخاطبان همواره به سمت هندسه ساده جذب می شوند و طراحان از عناصری استفاده می کنند که کارآمد و گویای خلاقیت آن ها باشد.

استفاده از شکل های هندسی در طراحی جزو ترندهایی است که هنوز هم میتواند در سطح جامعه دید. نمونه این موارد را میتوانید در لوگوهای هتل های معروف ببینید.

رنگ‌های روشن و یکدست

ترندهای طراحی لوگو 2018
ترندهای طراحی لوگو 2018

به ‌تازگی بسیاری از برندها از رنگ‌های خاص و زنده در لوگوهای خود استفاده کرده و با افزودن رنگ‌های جدید لوگوی شان را بازطراحی کرده‌اند. در طراحی برای نشان دادن جسارت و جلب توجه سریع کاربران، معمولاً  از یک شکل بزرگ رنگی استفاده می‌شود.

گرادیان لوگو

این ترفند برای چشم بسیار جذاب است و امکانات بی نهایتی را برای طراحان ارائه می‌دهد تا جذابیت کار خود را بلا ببرند.قبلا طراحان گرایش به طراحی لوگوهای سه‌بعدی داشتند ولی امروزه به‌جای لوگوهای سه‌بعدی، گرادیان های ملایم و ظریف مورد استقبال قرار گرفته‌اند. این سبک طراحی با یک رنگ از تون تیره‌تر شروع شده و به‌تدریج محو می‌شود یعنی با مجموعه‌ای از سایه‌ها بازی می‌کند.

سادگی لوگو

این روند طراحی لوگو برای همه نوع تجارت و برندی مناسب است درصورتی‌که به‌درستی طراحی شوند. زیرا لوگوهای ساده، واضح و ملایم، به‌شدت آرامش‌بخش هستند. در بسیاری از موارد، طرح‌های پیچیده در مقابل طرح‌های ساده و در عین ‌حال آثار هنری خلاقانه کنار گذاشته ‌شده‌اند.

طراحی دستی

لوگوهایی که دستی کشیده شده‌اند نیز احساس نوستالژی و شخصی بودن را به برند منتقل می‌کنند. این لوگوها گویای مفاهیمی که حروف تایپ‌شده قادر به انتقال آن ها نیستند.  از جمله مفرح بودن، انسانی بودن، تعادل و غیر رسمی بودن می باشند. با این‌ حال، زمانی که شروع به طراحی لوگوهای دستی می کنید، باید به این نکته توجه کنید که خوانا باشند و  مطمئن شوید که دچار «سندرم دستخط پزشک» نشده‌اید.

ترندهای طراحی لوگو 2018
ترندهای طراحی لوگو 2018

از انجایی که شما هرگز مایل به شنیدن این جمله نخواهید بود: «این لوگو مرا یاد فلان چیز می‌اندازد». همیشه باید اطمینان حاصل کنید که طرح شما منحصر به خودتان است.

با توجه به نکاتی که در مقاله به آن اشاره کردیم، هنگام طراحی با در نطر گرفتن روند های  جدید سعی کنید لوگویی طراحی کنید که ظاهر و احساس مدرن داشته باشد و همزمان در طولانی مدت نیز قابل ‌استفاده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *